1 – BALTIE. Tryb: budowanie

Baltie to edukacyjny program do nauki programowania dla dzieci i młodzieży. Jest to wizualne narzędzie, które pozwala tworzyć programy z graficznych elementów, co ułatwia zrozumienie podstaw programowania. Baltie rozwija logiczne myślenie i kreatywność, wprowadzając użytkowników w świat kodowania w prosty i przyjazny sposób.

Program można bezpłatnie pobrać ze strony sgpsys.com

Tryb budowania w programie Baltie pozwala tworzyć i zmieniać obiekty oraz otoczenie w 3D. Użytkownicy mogą dodawać elementy, takie jak postacie, przedmioty i krajobrazy, oraz ustalać ich właściwości i położenie. Tryb ten umożliwia tworzenie własnych światów i scenariuszy do wykorzystania w programach i grach tworzonych w Baltie.

Budowanie sceny

W programie Baltie można tworzyć własne sceny, korzystając z elementów dostępnych w banku przedmiotów.

Ikona banku przedmiotów

Te elementy są uporządkowane w różnych zakładkach. Aby dodać element do sceny, wystarczy go kliknąć, a następnie przeciągnąć na czarny obszar.

Bank przedmiotów

Aby usunąć element ze sceny, wystarczy na niego kliknąć, przeciągnąć i upuścić poza obszarem sceny (na szare tło).

Kopiowanie elementu odbywa się poprzez kliknięcie na wybrany element prawym przyciskiem myszy, co umożliwia jego zaznaczenie. Następnie, używając tego samego przycisku, można go ponownie umieścić na scenie w wybranym miejscu.

Ćwiczenia do samodzielnego wykonania

W trybie budowania stwórz labirynt podobny do tego, który widzisz na rysunku obok.

W trybie budowania stwórz dom podobny do tego, który widzisz na rysunku obok.

W trybie budowania stwórz dowolną scenę wykorzystując jak najwięcej elementów z banku przedmiotów. Postaraj się zagospodarować jak największą część sceny.